FP mojego sklepiku

FP mojego sklepiku
ForBeauty - sklepik z odzieżą damską

Nasi mili goście

Translate

poniedziałek, 30 listopada 2015

DIY - Organizujemy biżuterię cz I – pudełko na zawieszki, broszki, breloczki

Witam

Pokazywałam Wam już pudełeczka na breloczki. Dziś zamieszczam kurs jak je zrobić. Być może komuś się przyda. :) 

Potrzebne materiały:
- kartki o wymiarach 13 cm / 13 cm
- filc lub inny materiał
- kartka z bloku technicznego
- gąbka lub inne wypełnienie
- nożyk introligatorski 
- nożyczki
- klei magic

Pudełeczka składamy wg poniższego schematu. 



Ja używałam kolorowych kartek ksero, dociętych na wymiar. Na potrzeby tego tutka spróbowałam złożyć pudełeczko z kartki z bloku technicznego. To co nie podlega wątpliwości to to, że pudełeczko jest sztywniejsze i być może będzie trwalsze, ale ja ze swojego zadowolona nie byłam. Ze względu na grubość kartki ciężej było złożyć je równo no i w efekcie wyszło trochę koślawe. Także moim zdaniem do takich małych pudełeczek spokojnie wystarczą kartki ksero.

Jak już mamy złożone pudełeczko, musimy wykonać do niego wkładkę. 

Kartkę z bloku technicznego smarujemy dokładnie klejem i przyklejamy arkusz filcu lub innego materiału. Tu będzie trzeba trochę poczekać. Ja sobie wcześniej przygotowałam takie kartki by mogły przez noc dobrze się skleić z materiałem. Jak już się dobrze sklei, na kartce rysujemy kwadraty o wymiarach 4,5 cm / 4,5 cm i wycinamy. 




W zasadzie wystarczy już taki „filcowy kartonik” umieścić na spodzie pudełeczka i gotowe.



Ja dodatkowo pod filcowy kartonik podłożyłam gąbkę by delikatnie podnieść spód, dzięki czemu breloczki są bardziej widoczne.




Do części pudełeczek użyłam wspomnianą wcześniej nieszczęsną gąbeczkę z ekspozytora na pierścionki. Do pozostałych docięłam ją ze zwykłych zmywaków kuchennych. Ostrym nożykiem introligatorskim bez problemu dało się zmywaki pociąć na 3 węższe plastry a później na odpowiednie kwadraciki.

Jeżeli nie chcecie inwestować w gąbeczki możecie użyć innego wypełnienia np.: starych kartonów, waty …






Kosztorys 48 pudełeczek 4,5 cm / 4,5 cm
Różnica cen w zależności od sklepu. Mi udało się wszystko kupić po najniższych cenach, ale podałam wam również ceny ze sklepu plastycznego by sztucznie nie zaniżać kosztorysu

1 arkusz filcu: 4,90 – 5,20 zł
24 kartki kolorowe ksero: 2,40 – 4,80 zł
2 kartki techniczne: 1,00 – 2,00 zł
6 gąbeczek / zmywaków: 3,00 – 6,00 zł

Razem: 10,30 – 18,00 zł

koszt 1 pudełka: 0,21 – 0,38 zł

Biorąc pod uwagę nawet tą wyższą cenę myślę, że warto.

Teraz jeszcze trochę wam poprzynudzam wyliczeniami. Dla mnie okazały się one przydatne więc może ktoś inny też z nich skorzysta.

Mi były potrzebne pudełeczka o wymiarze 4,5 cm / 4,5 cm, ale wam może będą potrzebne inne. Jak   obliczyć wielkość potrzebnej kartki dla danego wymiaru pudełka?

Zależność: Długość boku pudełka jest równa ¼ długości przekątnej kartki
Założenie: Chcemy pudełko o boku 5 cm

Obliczamy długość boku kartki ze wzoru:

2a2 = (4 x 5 cm)2
2a2 = 202
2a2= 400 /:2
a2 = 200
a = √200
a = 14,14

Aby otrzymać pudełeczko o wymiarze 5 cm / 5 cm potrzebujemy kartki ok 14 cm / 14 cm

Wskazówka: Z kartki A4 możemy wykonać pudełko o boku max 7,4 cm

To już wreszcie koniec posta. Mam nadzieję, że was nie zanudziłam. Napiszcie mi w komentarzach czy takie dodatkowe informacje, moje przemyślenia i wyliczenia do kursów są dla was przydatne czy nie. Pomoże mi to przy tworzeniu następnych postów.

1 komentarz:

  1. Bardzo fajny pomysł, dziękuję, na pewno kiedyś skorzystam bo świetnie wygląda :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za Wasze komentarze. Każda opinia jest dla nas cenna. Chcesz abyśmy Cię odwiedzili? Zostaw w komentarzu namiary na swojego bloga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...